אנחנו חיים בעולם של בני זונות


העולם של בני זונות


מאת דוד צפניה

כשהייתי בגיל 12, אבא שלי לקח אותי למרכז העיר כדי לעשות קניות. זה היה שנת 1972 בעיר זסטפוני שבגא ורגיה. 
אבא לא היה איש של הרבה מילים. הוא היה גבר קשוח וישר. כל העיר הכיר אותו וכבד אותו. איפה שלא הייתי הולך בעיר, בין למגרש כדורגל, בריכה, וכדומה. הדלתות תמיד היו נפתחות בשבילי ברגע שאנשים היו שומעים את השם שלו. אם אתם חושבים שהיינו עשירים, אתם טועים. אלו פשוט היו זמנים שבהם היושר והכבוד של בן אדם עדיין היו הולכים לפניו. לא כמו היום, כשאנשים נותנים כבוד לבן אדם שקרן וחסר מצפון רק בגלל שיש לו כסף.
באותו יום היה יום סתיו חמים. אני זוכר שמרכז העיר היה מלא אנשים. אני, כמו הבן של אבא קשוח, הלכתי לידו בגאווה עם חזה מתוח. 
כשעברנו ליד חנות ספרים גדולה, ראיתי גבר מבוגר יושב על הרצפה מולו. הוא היה נראה לא נקי ולא מגולח. היד הימנית שלו הייתה מושטת. הוא היה מבקש עודף מאנשים. אבא נתן לו כסף ואמר לי: "כשאתה מבוגר בעצמך, תמיד תעזור לאנשים אחרים. אם יש לך הרבה תיתן הרבה. אם יש לך מעט, תיתן מעט". אני אמרתי, "אני מבין אבא. אבל למה האיש הזה צריך להתחנן בשביל כסף? למה הוא לא יכול לעבוד כמו שאתה"? 
אבא השיב, "יבוא יום שאתה תבין יותר טוב, אבל התשובה הקצרה היא שהוא בן של זונה". 
ידעתי מה זה זונה. זאת הייתה אישה שמרוויחה כסף במתן סקס לגברים. חשבתי לעצמי, "אז אחד העונשים שאלוהים נותן לנשים זונות היא, שיוצאים להם ילדים לא טובים". שאלתי את אבא אם ההנחה שלי הייתה נכונה. הוא ענה "כל הכבוד דוד! עכשיו אתה יודע שאם אתה פוגש בן של זונה, אסור לך להתחבר איתו. הוא יראה לך דרך חיים מושחתת, כי זה מה שהוא יודע לנכון". ואחרי הפסקה קצרה, הוא המשיך, "דע לך שלא כל הזונות לוקחות כסף עבור סקס. יש כאלו שנותנות את זה בחינם, ללא תמורה". 
נדהמתי מהאינפורמציה. רציתי לשאול עוד הרבה שאלות בגלל שהנושא מאוד סיקרן אותי. חשבתי לעצמי, "למה הנשים האלו לא מתחתנות ומעדיפות לתת סקס בחינם"? כל הסיפור לא היה הגיוני בשבילי, אבל לפני שהספקתי לשאול שאלה נוספת, הגענו לחנות. 
מעל 40 שנה עברו מהיום ההוא. אבא שלי כבר לא בחיים. עכשיו אני יודע שהוא צדק בקשר לזונות והילדים שהן מגדלות. הם גדלים בלי אמונה, בלי כבוד, בלי שמחת חיים, בלי אהבה, ובלי יושר. בקיצור, הם יעשו כמעט הכול בשביל מעט כסף, בדיוק כמו זונות. 
זה המצב של העולם כיום. האחוז הגדול של האנשים בעולם הם בני זונות, והם בדרך כלל ממשיכים את המסורת ומטעים גם הרבה אנשים אחרים ללכת בדרכם. בישראל חלק גדול  מהאנשים האלה גם נקראים "שמאלנים".  הם שונאים את כולם, ובמיוחד את אלה ששומרים מסורת והולכים בדרך הגונה וישרה. בני זונות קוראים לאנשים ישרים ומסורתיים חשוכים... 
.נכון להיום, אנחנו חיים בעולם מעוות ומוזר...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה אני קיים בעולם?

תפילה של ראש השנה תש"פ

חמס יורה רקטות על הדרום