אז אתה חושב שאתה יהודי? באמת?

 מאת דוד צפניה



מיהו יהודי?

בית המשפט בשמיים. 


על-פי קוד של החוק היהודי, יהודי הוא מי שנולד לאימא יהודייה או התגייר. הגיור הוא התחייבות רצינית מאוד. זה לוקח די הרבה מחקר, ואתה לומד על יהדות אפילו לפני שאתה נחשב מועמד לגיור. אתה לא יכול פשוט להיכנס מרחוב ולהצהיר כי ברצונך להתגייר! המניעים שלך צריכים להיבחן על ידי הרבנים לפני שהם לוקחים על עצמם מחויבות כזו. גיור אינו בדיחה. זה התחייבות לכל החיים. אם המתגייר אינו כנה, ניתן לקחת את יהדותו ממנו.

למרבה הצער לעתים קרובות, יהודים מלידה לוקחים את יהדותם כמובן מאליו. ומה אם מישהו נולד יהודי, האם הוא נשאר יהודי עד למותו?  בזמן קבלת תורה בהר סיני, משה [רבנו] נתן לעם היהודי קורס מזורז על אורח החיים של שומר מצוות התורה. הוא לימד כי העונש על עבירה על חוקים מסוימים היא קרת. פירושו המילולי של קרת הוא "ניתוק" מהעם היהודי.

בתקופת המקרא, העוברים על החוקים הללו היו מגורשים מהקהילה היהודית.  הם לא היו נחשבים יותר ליהודים, אלא אם כן הם בכנות התחרטו. איך אחד חזר בתשובה? הוא היה נישבע לחזור לאורח חיים של שומר תורה, ונודר נדר. רק אז הוא היה יכול להיחשב כיהודי בעיני האלוהים.

יהודי מודרני "חילוני" מרשה לעצמו לשבור עשרות חוקים של תורה מדי יום מבלי לחשוב על זה. חלק מהחוקים שהוא שובר עלולים לגרום לו לקרת. רוב האנשים האלה, בעיני אלוהים, הם כבר גויים לכל דבר.

בגלל שהידע הוא כוח, אני מביא לכם את החוקים ששבירתם מביא לקרת ע"י השמיים. .

1. זכר אשר לא נימול. (בראשית 17:14)
2. לאכול לחם חמץ במהלך פסטיבל של הפסח (שמות 12:15)
4. פעילות מינית עם האישה במחזור ( ויקרא 20:18). שימו לב כי אישה היא טמאה, אלא אם כן היא טבלה במיקווה אחרי המחזור.
5. לאכול דם (ויקרא 17:10). זה כולל אכילת בשר של חיה לא נשחטה כראוי.

יש עוד 4 חוקים שגורמים לקרת, אבל הם אינם מתאימים נכון להיום, מכיוון שבית המקדש לא קיים. אבל אין שום תירוץ לא לבצע את השאר!

הערה מיוחדת על שמירת שבת: שבת היא ברית שנוצרה באופן בלעדי בין אלוהים לעם היהודי. חילול שלה היה עונש מוות. כמה "יהודים ליברלים" שומרים היום שבת, בטהרת המשפחה או אוכל כשר? למרבה הצער, הרבה הורים "יהודים" אפילו בחרו לא ללמד את ילדיהם... האנשים האלה מקווים להישאר יהודים למרות שהם מתעלמים בלי בושה מחוקי היסוד האלו. חוקים הם חוקים! זה מה עושה את היהודי יהודי. תחשבו אם שמירה על הזהות היהודית חשובה לכם, ומה אתם הולכים לעשות בנידון.  אתה יכול לעבוד על עצמך! אבל אתה לא יכול לעבוד על הבוס הגדול שם למעלה. הבורא רואה הכל ויודע מה שיש לך בלב. הוא רוצה אותך בחזרה. רבים מכם מחפשים נואשות את משמעות החיים. החיים ממשיכים. למה לבזבז זמן על חיפוש תשובות שכבר יש לכם?  




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה אני קיים בעולם?

תפילה של ראש השנה תש"פ

חמס יורה רקטות על הדרום