האמת על יהודי אמריקה ויהודים רפורמים


מאת: דוד צפניה
האמת על היהודי האמריקני

ישנו קרע אמתי היום בין ישראל לבין יהודים אמריקאים. יהודים אמריקאים רבים לא מסכמים עם המדיניות של מדינת ישראל ומגנים אותה. רק לתת כמה דוגמאות; סוגיית ההתיישבות ביהודה ושומרון, חוסר גמישות לעשות שלום עם הפלסטינים, כללים נוקשים של גיור וכדומה.

אלה הם נושאים רציניים מאוד. יהודים אמריקאים "שופטים" את ישראל על בסיס יומי, בעוד הם יושבים בנוחות בארה"ב. הם רוצים להכתיב לנו מה נכון או לא נכון. באו נבחן את הנושא מקרוב. בואו נשאל שאלה גדולה; למה האחים האמריקאים שלנו כל כך נגד המדיניות של ישראל (לפחות רובם)? בנוסף, מי הם אותם יהודים אמריקאים?


אני יהודי ממוצא גאורגי (ברית המועצות) וכל המשפחה שלי גרה בישראל. אני חייתי בארה"ב למשך 28 שנים, ונתקלתי בעשרות אלפי יהודים אמריקאים. אני רוצה לתת לכם את נקודת מבט שלי. המאמר יסביר את הסיבות של הקרע בין ישראל לבין יהודים אמריקאים.

עובדה אחת גדולה היא שהרוב המכריע של יהדות ארצות הברית הם צאצאים של יהודי אירופה ממוצא אשכנזי. למרות שחלק מאבותיהם היגרו לארצות הברית לפני מלחמת העולם השנייה, רובם הגיעו לכאן אחרי המלחמה. היה עוד גל גדול של הגירה בשנות ה-70. זה כאשר המשפחה שלי עלתה לישראל בשלמותה.

יש הבדל העקרוני בין היהודים שעלו לארץ ישראל באותם שנים ואלה שהיגרו לארה"ב, דרום אמריקה ו ארצות אחרות. היהודים האלה כבר לא חשבו שישראל היא ארץ מולדתם. הם אף פעם לא חשבו ברצינות לעלות ארצה. אלה היו יהודים שאיבדו את עיקר האמונה באלוהים ביהדות. רבים מהם הם ילדים של מתבוללים, ואינם באמת יהודים בכלל על פי ההלכה היהודית. מאז רובם הצטרפו התנועה הרפורמית, והם ראו לנכון לנטוש את המסורת שלהם. הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים (שמרנים) הם לא יהודים בכלל. הם מבצעים "גיורים ליהדות" לא לפי החוקים היהודים וכשהם בעצמם לא נחשבים ליהודים. הצאצאים שלהם קוראים לעצמם "יהודים" אבל זה שקר בוטה! חוץ מהעובדה שהם עדיין אוכלים "גפילטה פיש" ביום כיפור(!),  אין להם שמץ של יהודית בתוכם. זה כולל את אהבת עם ישראל וארץ ישראל.

אני יכול לספר לכם אינספור סיפורי אימה על "יהודים" שנתקלתי באמריקה. חלק מהם היו האנשים החומרניים והמתנשאים ביותר שפגשתי בחיי. פעמים רבות חשבתי לעצמי, "אין פלא שהרבה אנשים שונאים את היהודים, כי האנשים הדוחים והחומרניים האלה , אומרים לכולם כי הם יהודים!"

לפעמים תהיתי אם אני צריך להוכיח אותם ולהגיד להם שהם לא יהודים. אני אתן לכם דוגמאות. היה לי לקוח שטען שהוא יהודי. בשלב מסוים הוא שאל אותי למה אני לא מקבל את ישו בתור האלוהים שלי! היה בחור אחר שהיה נשוי לאישה מאמריקה הלטינית והיה לו אתה 3 ילדים. הוא חגג את חג המולד, אבל לא היה לו מושג מה זה יום כיפור! אני יכול לתת לכם אין ספור דוגמאות, אבל אז יהיה ארוך מדי. לכל היהודים המזויפות האלו היו 3 דברים משותפים: 1) הם סגדו לכסף באופן מוחלט. 2) הם אף פעם לא הטריחו את עצמם עם מדינת ישראל ועם ישראל. 3) הם לא אהבו ישראלים והתרחקו מהם כמו מאש.


כך נראים הדברים בארצות הברית. כפי שאמרתי מקודם, יהודים אמריקאים רבים אינם יהודים בכלל. עם זאת, רובם אימצו את התרבות האמריקאית פופוליסטית של ליברליזם וגשמיות. הם סוגדים לאופנה, מדע וגאדג'טים. לכולם יש כלבים בבית שמקבלים יותר תשומת לב מהילדים שלהם! חלק מהם שייכים לתנועה רפורמית, וקונסרבטיבית. חלק מהם מנסים ללכת לבתי כנסת יהודי (האורתודוקסי), אבל אין להם בעיה לנסוע לשם באוטו בשבתות. חלק מהם מביאים טלפונים סלולריים לשם. הם לא אוהבים את ההפרדה בין נשים וגברים.

עכשיו יש לכם רעיון למה יש קרע כזה בין ישראל לבין יהודים אמריקאים. אין פלא בהתחשב לעובדה כי רובם אינם יהודים בכלל.

לחזור לרקע שלי, המשפחה הגדולה שלי גרה בישראל. הם אינם "דתיים", אך אהבתם לישראל ולעם היהודי הוא בלתי מוגבל. כולם מסכימים על הנקודות החשובות ביותר של היהדות: 1) הם רואים בישראל את ביתם. כלכלה או בטיחות אינם שיקול. 2) עד שאין סנהדרין של 72 שופטים שיכול לשנות חוקים דתיים יהודיים, או לבואו של המשיח, הם לא ינסו לשנות חוק יחיד של יהדות!

אני חייב לציין כי הקהילה היהודית האורתודוקסית בארצות הברית מורכבת מיהודים יותר טובים. יחד עם זאת, הם רואים את אמריקה כביתם, ולא מעודדים יהודים להגר לישראל. הם משקיעים את המשאבים שלהם בגולה, מבלי להבין כי הם מלמדים את התאוריה הלא נכונה. הם חושבים כי הילדים שלהם יגדלו באמריקה, ויהיו יהודים טובים עם אהבת ישראל? בסופו של דבר הם יאבדו גם כן. ההשפעה הפופוליסטית השלילית חזקה מדי.

מהו הפתרון עבור האנשים האלה? אני מציע שישראל תשקיע מיליונים בחינוך והוראה ביהודי אמריקה. מי שרוצה להיות יהודי יצטרך לבצע בחירה. השאר יאבדו בדור הבא בגלל התבוללות המוחלטת.


PURE WISDOM- הבלוג שלי באנגלית



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה אני קיים בעולם?

תפילה של ראש השנה תש"פ

חמס יורה רקטות על הדרום