אבא שבשמיים, האם התפילה עוזרת?



מכתב אישי לאבא שבשמיים


מאת: דוד צפניה


אבא שבשמיים עליונים תשמע את תפילתי,
זה בן שלך האהוב שרוצה לדבר אתך היום,
לאמור לך שאני נפעם ושמח בנפשי,
כשאני יודע שאתה אוהב אותי ודואג לי מאוד.

לפעמים אני מצטער שלא גיליתי אותך בגיל יותר צעיר,
כי כבר הייתי בשנות ארבעים שפתחתה את מוסרי,
אז פתאום הבנתי שאין יותר שמח ממני בכל העיר,
מאותו יום אני לא הפסדתי יום אחד של תפילה מעל שפתי.

כשהתחלתי ללמוד את התורה עולם חדש נפתח לפני עיני,
לפתע ידעתי שכל החיים שלי הייתי צמא להוראות של בורא עולם,
כמו בן אדם שהולך במדבר וצמא לטיפה של מים,
מיד הבנתי מה היה חסר לי כל ימי ומה לא היה מובן.

אני חייב להתוודות לפניך שבליבי נשארה דאגה קטנה,
ספק מסוים בלב האם נשאר לי מספיק זמן לחיות,
כדי לכפר על חטאי שחטאתי לפני שחזרתי בתשובה,
כדי שאוכל לזכות לחיות אתך בעולם הבא שעתיד להתגלות.

אני מאוד מסתמך על מידת הרחמים ועל מידת חנינה שלך,
ככתוב: "אחון את מי שאחון וארחם על מי שארחם",
בגלל זה אני מנסה לעשות כל שביכולתי יום ולילה,
כדי לעורר אצלך את שני המידות האלה ותרומם אותי למעלה.

אני מודה שאני לא הטיפוס שיהיה צדיק גמור,
יש לי הרבה חסרונות אנושיות שקשה להתגבר עליהם,
כגון שלדעתי אני לא בנוי לחיות חיים של צדיק הלומד כל היום,
אני אוהב את החיים בעולם הזה ורוצה ליהנות מהם.

אני מתנצל שלא התחתנתי עם יהודייה ומצאתי גר צדיק,
למרות שאני משוכנע שהיה לך יד במפגשנו המוזר,
נראה לי שהיא יהודייה צדיקה יותר ממני ולעם יהודי היא נדבקת,
אני חושב שהנשמה שלה ירדה למשפחה גויה למבחן.

הבאתה לי בן זכר מושלם במתנה כשאני בגיל מתקדם מאוד,
שנראה כמו מלאך ומשמח אותי אחרי יום קשה בעסקים,
אני רואה ומרגיש כל יום בעליל את אהבתך אלי,
ואני חייב לתת לך חזרה באותה מידה שאתה גומל עלי. 

אנא שמע את תפילותיי כשאני מדבר אתך כל יום,
מכל הלב אני משתדל להיות קרוב אליך אלוהי היקר,
אני רוצה לבצע את המצוות מתוך אהבה ברורה,
ולא מפחד חלילה אני רוצה להיות אתך מלך עולם.

אני למדתי בתורה שאתה שומר את אוהביך מכל רע,
אלו שעוקבים אחרי חוקיך ביושר ובתמימות,
אני מבקש שתצליח את דרכי בכל מעשה ידי,
ובתמורה אני מבטיח שאני לא אבגוד בך ואאכזב אותך.

דוד צפניה




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה אני קיים בעולם?

תפילה של ראש השנה תש"פ

חמס יורה רקטות על הדרום