מה הבעיה הגדולה עם הכלב בבית?

מאת: דוד צפניה 

ניסיון מילדותי

כשהייתי כבן 10, אח שלי הגדול שהיה ב-3 שנים יותר מבוגר ממני הביא [גור] כלב הביתה. אני שמחתי כי חשבתי שאוכל לשחק אתו. באותם הימים [בשנות השישים] אף אחד לא היה מכניס כלב הביתה. הוא היה אמור לחיות במלונה בחצר. מאחר שהיה לנו חצר בגודל מגרש הכדורגל, חשבנו שלא היה בעיה עם זה.
למחרת, כשאחי ואני חזרנו מבית הספר, הכלב כבר לא היה בחצר. שאלנו את אימא, "מה קרה"? היא אמרה, "אני התפטרתי ממנו. נתתי אותו למישהו אחר".  אנחנו שנינו לא היינו מרוצים, במיוחד אחי הגדול,  ושאלנו, "למה"? אימה ענתה, "אני יודעת מתוך ניסיוני שאתם לא תמיד תדאגו לצרכים שלו ואני ואבא נצטרך. אין לי זמן לדאוג לכלב כי אני רוצה לתת את כל תשומת הלב שלי ל-3 ילדים שלי, שתגדלו ילדים טובים".  כך הסיפור נגמר. אני בן 57 כיום ואני זוכר את היום הזה היטב.
באותם הימים רק אחוז קטן מהאנשים היה בעל הכלב. כיום, בגלל שהתרבות המערבית נכנסה עמוק בכל העולם, לרוב האנשים יש כלב שגרים אתו בתוך הבית!

סיפור עצוב מאוד של אבא

כשעבדתי בארצות הברית, במיאמי פלורידה [אני אמריקאי], פגשתי לקוח עשיר מבוגר. הוא סיפר לי סיפור עצוב מאוד. "לפני שנה לקיתי בהתקף לב קשה", הוא אמר, "הייתי חודשיים בבית חולים ורוב הזמן הזה הייתי מחובר למכונת ההנשמה. אחרי שהתאוששתי גיליתי ששני הבנים שלי ניסו לנתק את ממכונת ההנשמה כדי לתת לי למות. כך הם יכלו לרשת את הכסף שלי. כשגיליתי, כמובן שמחקתי אותם מהירושה ואני לא מדבר איתם מאז".
האם זה יכול להיות? כן. שמעתי הרבה סיפורים דומים ולא פחות עצובים! מה יכול לגרום לילד/ילדה להרוג את ההורה שלו/שלה בשביל כסף? כמובן בכל מקרה יש נסיבות קצת שונות ומסובכות. למרות זאת יש תמיד משותף אחד לכל הסיפורים האלו: הבן/בת לא קיבלו תשומת לב ואהבה מההורים!

סיפור עצוב על טביעה בים

לא מזמן קראתי סיפור אמתי שקרה בקליפורניה. אב, בנו בן ה-11 וכלב שלהם הלכו לשחות בים [אוקיאנוס]. באיזשהו שלב גלים גדולים הגיעו וסחפו את הבן והכלב לתוך המים. האבא הציל את הכלב והבן טבע למוות.
כשהאבא נשאל ע"י רשויות למה הציל את הכל לא את הבן שלו, הוא השיב: " הרגשתי שהחיה חסרת הישע הזה צריכה את העזרה שלי יותר"... האם זה יכול להיות שיש טמטום כזה? כן, אחרי כמה דורות של כלב בבית.

על הגירושים של המכרים

היו לי מכרים בניו ג'רזי שעברו גירושין קשים ובזבזו את רוב הכסף על עורכי דין של הגירושין. כל הכסף הלך לעורכי דין שנלחמו אחד בשני למשך שנים כי הם לא הסכימו למי הכלב שלהם ילך... האם ייתכן טמטום כזה? כן, אחרי כמה דורות של חיים עם הכלב.

סיפור מצחיק על בחורה שעבדה איתי

הכרתי בחורה צעירה שעבדה איתי בפלורידה תחת ניהולי. היא הייתה מספרת לי כמה שהיא חלמה לטייל בכל אמריקה והעולם. היו לה הרבה תכניות, אבל משום מה אף פעם לא הצליחה לממש אותם.
בסוף אחרי שהסתקרנתי, רציתי לדעת מה מונע ממנה לטייל בעולם. האם זאת אימא או אבא חולים, או בני משפחה? האם זה היה בעיה של כסף לא הצליחה לחסוך כסף? וכו''.
בכלל לא. היו לה לא אחד, אלא 3 כלבים בבית והיא לא רצתה להזניח אותם! בחורה צעירה שמה את החיות האלו בתור עדיפות הראשונה שלה. אני תוהה למה? אני אגיד לכם למה, זה מה שלימדו אותה בילדותה.

הנסיון שלי מהשירות הצבאי

כששירתי במחנה פילון בקריית שמונה בשנות השמונים, שירתה איתי בחורה חמודה ממוצא אירופאי. היא כל הזמן הייתה מספרת י עד כמה היא לא סבלה את הסבתא שלה! למה? כי לסבתה היו חתולים וכלבים ובכלל לא היה לה זמן לנכדים שלה. חשבתי לעצמי, "איך זה יכול להיות"? בתור בחור ממוצא הגאורגי, הסבתא שלי אהבה אותי עד מוות! לא היה עולה בדעתי שיכולות להיות סבתות גרועות כמו שהיא סיפרה.
רק שתבינו, זה היה שנות ה-80 המוקדמות. האירופאים והאמריקאים הכניסו כלב יותר מוקדם לתמונה. הם "יותר מתקדמים בזה". כיום, לתדהמתי, אני רואה אנשים "דתיים" מכניסים כלב בבית. איך זה יכול להיות? כנראה הם "לא כל כך דתיים", כי נעלם מהם את ההבנה מה זה אומר להיות דתי.

ניסיון שלי עם חברת שידוכים

בשנות ה-90 הייתי בעל חברת שידוכים באזור ניו יורק. עזרנו לאנשים למצוא זוגיות טובה. במהלך העבודה, פגשתי המון אנשים ושמעתי את סיפור החיים שלהם.
כל פעם שהאנשים סיפרו לי על סיבות הגירושין שלהם, ובכו לי בראיון, הם העלו שני סיבות עיקריות למה הם רצו לצאת מהנישואין. שני סיבות האלו היו: 1. לא קיבלו מספיק תשומת לב ואהבה. 2. היו בעיות עם הכסף.
למרות שהבעיות עם הכסף היה גם גורם מרכזי לגירושין, תשומת לב ואהבה כמעט תמיד עלתה בתור הסיבה העיקרית!



אז מה באמת הבעיה עם החיה החמודה הזאת בבית?

אני יכול להביא לכם עוד הרבה דוגמאות של תשומת לב ואהבה אבל אין צורך. כיום אנחנו חיים בעולם מאוד עסוק ויש לנו הרבה פחות זמן כדי לתת תשומת לב ואהבה לאנשים הקרובים שלנו. ברגע שאתם מוסיפים כלב בבית שלכם, תדעו שהילדים והבן/בת זוג שלכם יקבלו פחות תשומת לב!
שהתינוק הקטן שלכם יושב על הספה בסלון, וכלב יושב לידו, הוא מתחיל להבין שהוא לא יותר חשוב בשבילכם מהכלב. כשהוא יגדל, הוא יחזיר לכם אותו תשומת לב שאתם נתתם לו/לה.
לא רק זה, כשהם יגדלו ויהיה להם חיים משלהם, גם להם יהיה כלב וחיות, ואתם לא תראו אותם הרבה.

מה היא המסקנה על הכלב

אנחנו יצורים מתוסבכים. כדי לגדול מאושרים ושלמים עם עצמנו, הכי חשוב שנקבל הרבה, הרבה תשומת לב ואהבה מההורים כשאנחנו גדלים. אחרת כל הבעיות מתחילות בחיים. אני מאוד עצוב שאני רואה זוג הולך ברחוב עם העגלה של התינוק והכלב. תשומת לב שלהם מתחלקת בין אחד לשני, הכלב, התינוק, והטלפון החכם.
מה שעשה אותי הגבר השמח עם בטחון עצמי ואהבה פנימית, זה האהבה שההורים שלי נתנו בזמן ילדותי, לא דיבורים ודברים חומרניים שזרקו עלי.

לחיות עם החיה בבית

אחרי כמה דורות של חיים עם הכלב, הרמה האנושית הממוצעת ירדה מאוד. הלכלוך בבית ואי אכפתיות על מראה חיצוני. אי התחשבות בזולת, משאיר חרא של כלב בכל מקום. רעש ונביחות שיכול להטריד אנשים וכו''. למה? אומרים, "תראה לי מי החבר שלך ואני אגיד לך מי אתה".
בפעם הבא כשתשמעו שמישהו מתלונן שהוא לא מקבל תשומת לב מהילדים שלו, תדעו את הסיבה העיקרית. כי הוא לא נתן להם תשומת לב בזמנו. הכלב הוא אחד הגורמים.
בתור אנשים יש לנו בחירה חופשית בחיים. אני מקווה שלפחות חלק קטן מכם ישים לב לדוגמאות שנתתי כאן וישקול אותם כנגד החיים שלו/שלה, ויחשוב פעמיים לפני שיביא כלבים בבית. חג שמח.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה אני קיים בעולם?

תפילה של ראש השנה תש"פ

חמס יורה רקטות על הדרום