דע לך שלכולם יש צרות







החיים האלה לא "תותים" לאף אחד.

מאת: דוד צפניה
העולם שאנחנו חיים בו לא מתוכנן להנאות גדולות. הכל מגיע במחיר. מאחורי כל חיוך ותמונה יפה מסתתר סיפור ארוך ועצוב. בימינו אנשים התרגלו להיות כל כך צבועים שהם משקרים ללא בושה מהבוקר עד הערב.
העולם שלנו יהיה במצב הנוכחי עד שלא תבוא הגאולה (המבחן הסופי של בני ישראל) הסופית , כמו שכתוב בספר צפניה בתנ”ך, “בעת ההיא (לעת הגאולה) אביא אתכם (לארץ ישראל) ו בעת (הגאולה) קבצי אתכם (אקבצכם לארץ ישראל) כי (אז) אתן אתכם לשם ולתהילה בכל עמי הארץ (אומות העולם) בשובי את שבותכם לעיניכם, אמר ה”. וגם כתוב בתהילים שהעולם הנוכחי הוא ה”לילה”, ונאמר, “בערב ילין בכי (יישן האדם בבכי מהצרות) ולבוקר רינה (בבוקר של הגאולה כל הצרות יעלמו)” . כל אחד מאיתנו סובל מ הצרות שתוכננו במיוחד בשבילו.
אם התפתחות הטכנולוגיה והאתרים הסוציאליים כגון פייסבוק, אינסטגרם, בלוגים וכדומה, אנשים עוקבים אחרי אנשים אחרים שנראים לכאורה מאושרים ומעלים פוסטים שונים כשהם אוכלים במסעדות טובות, נוסעים לכל מיני יעדים בעולם, מבלים וכו’.


למשל באינסטגרם אני רואה תמונה של בחורה יפה שלכאורה מבלה במסעדה יוקרתית בירושלים ואומרת עד כמה חייה יפים. אני יודע שהרבה אנשים מסתכלים על התמונה ומקנאים. הם אומרים לעצמם, “הלוואי שהיה לי חיים כאלה. אז הייתי כל כך מאושר/ת”.
יש “כוכבים” באתרים סוציאליים עם מאות אלפי “עוקבים” שלא יכולים לחכות לפוסט חדש מהם. מהבוקר האנשים האלה חיים בפנטזיה וחולמים להיות באותם מקומות ולחיות את אורח החיים האלו. מעט הם יודעים שרוב “הכוכבים” האלו הם אנשים לא מאושרים בכלל... כל אורך החיים שלהם הוא העמדת פנים מכמה סיבות אפשריות. יתכן שיש להם בעיה נפשית והם זקוקים לתשומת לב של אחרים והם מכורים לזה. יתכן שבשבילם זה עבודה מפרכת שהם עושים כדי להרוויח את הלחם שלהם. דבר אחד בטוח. מאחורי כל אחד מהם מסתתר סיפור אמיתי שהוא לא כל כך מאושר. בן אדם שמעלה פוסטים כאלה לעיתים קרובות שרוי בבעיה או מצוקה מסוימת.
במקום לבזבז את זמנם על אתרי אינטרנט, עם כל האנשים “הרגילים” האלה היו מתרכזים ומשקיעים בחיים שלהם, הם לבטח היו יותר מאושרים.
החיים של כל בן אדם בעולם מורכב מרגעים של אושר, רצינות, עצבות, וכו’. כך זה עובד. לכסף יש רק השפעה מסוימת על כל המצב, כי הוא רק כלי. אחד יכול להיות מאוד עשיר ומאוד עצוב, או אחד יכול להיות מאוד עני ומאוד מאושר. איך זה יכול להיות? פשוט מאוד, זה תלוי בהרבה גורמים. אחד הגורמים העיקריים הם הניסיונות שלנו מהילדות. אם ההורים שלנו לא נתנו לנו אהבה ותשומת לב, והשקיעו בדברים אחרים, כגון בעצמם, כלבים, קריירה וכו’, שום דבר לא יעזור. אנחנו נישאר מצולקים לכל החיים ונחפש משהו שאפילו לא ברור לנו.


כמו שאמרתי מקודם, החיים שלנו מורכבים מהרבה רגעים. למשל אם בילדותנו מישהו פגע בנו באופן מיני, ייתכן שזה ירדוף אותנו לכל החיים ויהיה לנו בעיה גדולה. כשהייתי צעיר בארה”ב, הייתי מבקר קבוע במועדוני חשפניות [כי זה היה התחביב שלי]. לא היו הרבה מועדונים ידועים שלא ביקרתי בהם במשך שנים (כל זה לפני שחזרתי בתשובה ב-2012). במשך הזמן הכרתי הרבה מאוד חשפניות [שרובם גם היו זונות]. לכולן ללא יוצא מן הכלל היה סיפור מאוד עצוב על דברים רעים [מיניים וגילוי עריות] שעשו להם [בדרך כלל] בני המשפחה. המאורעות האלו עיצבו את החיים שלהם...
האנשים שהיתה להם ילדות טובה ויודעים להעריך את הדברים החשובים בעולם, הם יותר מאושרים.
כמו שאמרתי, החיים האלה לא קלים לאף אחד. הדרך הכי יעילה ונכונה להתמודד איתם יום-יום הוא להתמקד על הדברים החיוביים והמשמחים בחיים. לא לחשוב על מה שאין לך, אלא לחשוב על כל הדברים הטובים שיש לך. למשל, אם יש לך בן/בת זוג טוב ומבין שמעריך אותך ודואג לצרכים שלך, מאוד כדאי להעריך את זה ולהתרכז בו.
האנשים הטובים והחשובים שמקיפים אותך הם הדברים הכי חשובים שיש. החפצים, החיות וכו, לא כל כך חשובים. אין בהם אושר אמיתי.
כל החוקים שאלוהים נתן לנו נועדו להיטיב לנו ולהפוך אותנו לאנשים טובים באמת. אדם טוב זה לא אחד שחושב שהוא טוב כי הוא קבע את החוקים משלו. בן אדם טוב זה אחד שעוקב ומבצע את החוקים שבורא עולם קבע, כי רק לו (יתברך) יש זכות לקבוע חוקים.
זה לא עניין של דת. אלו החוקים האוניברסליים שאלוהים קבע. ליהודים הוא נתן הרבה יותר חוקים כי הם מיועדים להנהיג את העולם.
ברגע שאחד מתחיל ללמוד את החוקים (מצוות) של אדון עולם, החיים שלו הופכים להרבה יותר מאושרים כי כך זה עובד. בנוסף, הוא מוצא לעצמו תכלית חיים שבגללו הוא נברא.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה אני קיים בעולם?

תפילה של ראש השנה תש"פ

חמס יורה רקטות על הדרום