אז למה באמת אנשים חוזרים בתשובה?


מה הביא אותי לחזרה בתשובה


מאת: דוד צפניה

אני חושב שכל אדם אינטליגנטי, באיזשהו שלב, מחפש את משמעות החיים שלו. כנראה אני לא שונה מכולם. מילדות הייתי צמא לידע. רציתי לדעת איך הדברים עובדים ומתנהלים. קראתי מאות ספרים על כל מיני נושאים. החל מהיסטוריה של עם ישראל והעולם, פיזיקה, QUANTOM פיזיקה, חלל, פסיכולוגיה, וכו'. למרות שלמדתי הרבה, לא קיבלתי תשובות על הרבה שאלות. רציתי לדעת יותר, אבל הידע לא היה זמין. גיליתי שהאנושות לא הצליחה לענות על הרבה שאלות יסודיות, כגון פסיכולוגיה של האדם, או מדעי החלל ומאיפה הכל מגיע.

מאחר שאני צאצא של יהודים ממוצא גאורגיאני, גדלתי עם אמונה מסוימת על המקור של הכל, שהוא אלוהים. רוב החיים שלי האמונה שלי הייתה קיימת, אבל לא הייתה מספיק חזקה כדי לדחוף אותי ללמוד על הנושא. אני זוכר מקרא בילדותי שבאתי לבקר את הדוד שלי, נסים, בקרית אתא. ראיתי שהוא והבת שלו, שרה, היו מעיינים בתנ"ך. חשבתי לעצמי, "מה יש לעיין בספר הזה כל הזמן"? מאז עברו הרבה שנים ובסוף הבנתי. פתאום ידעתי שתנ"ך הוא הספר היחידי שמקשרת את עם ישראל והאנושות לאלוהים. הוא המקור של חכמה אלוהית! אז התחלתי להתעניין בו.



ספר היחיד שיש לו תשובות לכל השאלות

אז אנשים שואלים אותי היום, "אז מה, אתה דתי"? התשובה שלי היא: כל העולם דתי, תלוי במה כל אחד מאמין. אחד סוגד לבוס שלו בעבודה, השני סוגד לכסף, אחר סוגד לכוכבי קולנוע. מישהו אחר סוגד לכלבים ומשרת אותם, וכו. אני רק סוגד לאלוהים שנתן לנו את הספר הזה, תנ"ך. לכל שאר הדברים, אני לא סוגד.

אם להסביר את זה אחרת, אתאיזם הוא גם דת, רק שאלה סוגדים למדע בעיוורון! מצדי ההבדל העיקרי הוא שלמרות שהתנ"ך נכתב לפני אלפי שנים, הדברים בו נשארים נכונים. המדע משנה את התאוריות שלה כל כמה שנים. אם להזכיר לכם כמה, עד לפני כמה שנים המדע היה מדבר על התקררות של כדור הארץ. כיום הם מדברים על התחממות. לפני 40 שנה, כשהאוכלוסייה בעולם הייתה בערך 2 מיליארד אנשים, המדענים טענו שאם זה יוכפל, אנשים יתחילו למות מרעב. כיום יש לנו אוכלוסיה של כמעט 8 מיליארד אנשים וכאילו כלום לא השתנה. הכל כמו שהיה. ומה עם שכבת אוזון? בשנות התשעים המדענים טענו שהיא נעלמה במקומות מסוימים וחזו כל מיני אסונות. שום דבר לא קרה ושכבת אוזון תקנה את עצמה.

איך יכול להיות? בגלל שהעולם הזה הוא מין מטריקס שמנוהל ע"י אלוהים. כל מה שחפץ, הוא עושה!

למה יש אתאיסטים בעולם כיום? כי כמה שהזמן עובר, אנשים יותר ויותר לא נבונים באים לעולם. במיוחד אלה שלא קיבלו תשומת לב מההורים וגדלו עם הטלוויזיה והכלבים. אין להם הרבה אהבה והרבה אינטליגנציה.
העולם הזה לא יכול להיות מצוץ אצבע, כי לכול דבר בעולם יש יוצר או אבא או אמה.
אם לומדים את התנ"ך, מקבלים תשובות איך העולם הזה מנוהל ע"י אלוהים.

אלוהים זה לא אמונה, אפשר להוכיח מדעית

אנחנו לא נכנס להוכחות מדעיות כאן כי זה רק למדענים. כל מה שכל אחד צריך לעשות, הוא לקרוא את הספר תנ"ך עם פירושים של רבנים גדולים והתמונה תתבהר. במשך הזמן אני אביא לכם כמה דוגמאות.

הדוגמה שבסיפור בהמשך עונה על שאלה, "אם האלוהים קיים והוא בחר את עם ישראל, למה קרתה השואה"?

רב האנשים חושבים שאלוהים הוא כמו בסיפורי סבתא על ישו, ושהוא אוהב את כולם. זה בכלל לא כך. הספר של הנוצרים הוא ספר שקרי ומבולבל שכל הזמן סותר את עצמו... אנשים לא נבונים ובורים כתבו אותו.

כאן אני מביא לכם קטע קטן מספר יחזקאל שבתנ"ך.

הנביא יחזקאל היה חי בממלכת בבל אחרי שהוגלה, יחד עם עשרות אלפי יהודים מארץ ישראל. זה קרה בערך לפני 2440 שנה כשממלכת בבל במנהיגותו של מלך נבוחאנצר, כבש את ארץ יהודה. הבבלים השאירו חלק מהאוכלוסייה במקומו. הם היגלו את מלך יואכין ובמקומו מינו מלך "בובה" אחר, שהיה אמור להיות נשלט על ידיהם.

הסיפור מתחיל כשה' נגלתה לנביא בזמן היותו בשבי בבבל.


חטאי יהודה וירושלים

בערך שנה אחרי ששכינה (רוח אלוהים) נגלתה אליו פעם הראשונה, יחזקאל ישב בביתו [בישוב ליד נהר חבר בבבל] כשזקני יהודה היו מבקרים אותו לצורך ייעוץ. לפתע, הוא איבד את הכרתו. הוא עבר למציאות שונה וראה שוב את המרכבה השמימית. [לאלה שלא יודעים, אלוהים אף פעם לא מגיע לכדור הארץ בכבודו ובעצמו. עם היה עושה זאת, כדור הארץ היה נהרס לגמרי וכל היצורים עליו היו מתים. הוא איכשהו "מקרין" דמות של מרכבה שמימית שנושא את ה"רוח" שלו. זה ההסבר מניח דעת שאני יכול לתת. ה"רוח" הזה נקרא "שכינה". עוד דבר, הרוח יכול לבוא רק לצדיק מושלם, אחרת הנשמה של האדם לא תוכל להתמודד עם החויה והבן אדם ימות מיד.]

יד יצא מן המרכבה ולקח אותו בשער. בחזון יחזקאל עף באוויר לירושלים. הוא מצא את עצמו בשער הצפוני של בית המקדש בירושלים. לזוועתו, יחזקאל ראה שהכוהנים היו מציבים פסל של האליל הכניסה של בית המקדש.
הקב"ה אמר ליחזקאל, "אתה רואה מה הם עושים כדי לעצבן אותי וכדי להתגרות בי? התיעוב הגדול שעם ישראל עושה כאן יגרום לי לרצות להרחיק את עצמי מבית המקדש שלי; ואתה עדיין תראה תועבות גדולות יותר"
יחזקאל היה שקט. הוא לא ידע מה לומר. הוא חש רחמים וכעס כלפי אנשי יהודה. הוא שאל את עצמו איך זה יכול להיות שהם בגדו בהקב"ה בדרך כה מרושעת... הוא לא יכל לחשוב עם כל תירוץ אפשרי. לפתע הוא מצא את עצמו בכניסה לרחבת בית המקדש. היה חור בקיר של הבניין. הקב"ה הורה ליחזקאל להרחיב את החור. ברגע יחזקאל עשה זאת, הוא יכל לראות את החדר הפנימי. הוא נכנס והיה מזועזע לראות את הקיר של החדר, שהיה חרוט עם
תמונות רבות של אלילים! בחדר, שבעים ושניים זקנים מכובדים של ישראל עמדו שם וסגדו לאלילים. ביניהם היה ג'אזניה בן שפן הסופר, שהיה הכהן הגדול של בית המקדש. יחזקאל היה ממש מבולבל. איך זה היה אפשרי כי הכהן הגדול של המקדש היה עובד אלילים?

הקב"ה אמר אל יחזקאל, "ראית, בן האדם, מה זקני בית ישראל עושים החשיכה, כל אחד בלשכתו? הם אומרים, "האלוהים לא רואה אותנו; אלוהים עזב את כדור הארץ.' ואני עדיין אראה לך תועבות גדולות יותר." ואז יחזקאל מצא את עצמו בכניסה של השער של הבית שהיה מצפון. שם הוא ראה נשים סוגדות לאליל תמוז. זה היה דמות שהם היו מחממים מבפנים. העיניים של הדמות, שהיו שהיו עשויים מעופרת, היו נמסים מהחום של האש וזה היה נראה כאילו הוא היה בוכה. הנשים אז היו אומרות, "הוא מבקש קברן".

הקב"ה אמר, "ראית, בן אדם? . הבט, יש לי עוד להראות לך." והוא הביא את יחזקאל אל החצר הפנימית של הבית יהוה,  בכניסה של בית המקדש בין המרפסת והמזבח. שם, 25 גברים, גבם אל בית המקדש , ופניהם מזרחה היו משתחווים אל השמש,  כשהם חושפים את האחוריים שלהם בתהליך! הקב"ה אמר אל יחזקאל, "ראית זאת, בן אדם? זה היה טריביאליות [גם] לביתו של יהודה כדי למנוע מהם מלבצע לתועבות שהם עשו כאן? . אני גם כשאאניש אותם בזעם; העיניים שלי לא יראו, וגם לא יהיה לי רחמים, כשהם יקראו לתוך אוזניים שלי בקול רם לעזור להם, אני לא אקשיב להם."

יחזקאל היה המום. דמעות החלו לזרום מעיניו.

ואז הקב"ה קרא בקול רם, "הביאו לי את אלה שמיניתי כדי להרוס את העיר ירושלים".

הנה שישה מלכים הופיעו בשער העליון, אשר פונה צפונה; לכל אחד מהמלאכים היה פטיש בידו. הם היו: מלאך של כעס, המלאך של זעם, מלאך משחית , מלאך שובר, מלאך הורס ומלאך מחריב. מוביל אותם היה המלאך גבריאל, שהוא מלאך המוות. הוא היה לבוש פשתן עם לוח סופר על בטנו. המלאכים ניגשו ונעמדו ליד מזבח הנחושת. זה היה מזבח הנחושת אשר הוקם על ידי שלמה המלך, במקום מזבח הנחושת שעשה משה במדבר.
באותו הזמן, הרוח של הקב"ה הרים את עצמו מהכרוב (ארון הקודש) , והחלה נסיגה שלו מבית המקדש. הוא קרא למלאך גבריאל ואמר לו: "תעבור בכל ירושלים, ותסמן סימון על המצח של הצדיקים, שהמלאכים ההורסים לא יגעו
בהם."

אל שאר המלאכים הוא אמר, "לעבור דרך העיר אחריו ולהכות; ללא שום רחמים. זקנים, צעירים, עלמות, ילדים צעירים ונשים להרוג לחלוטין, אבל לכל אדם שעליה יש סימן, לא להתקרב." המלאכים נעלמו לעשות את העבודה שלהם. הקב"ה אמר: "כל איש, אישה וילד שהמלאכים האלה יסמנו סימן למוות מיועדים למות בעתיד הקרוב. החטאים
שלהם גדולים מדי. הזהרתי אותם שוב ושוב דרך נביאים לחזור אלי, אבל הם סירבו" יחזקאל נדהם והתחיל לרעוד. הוא נפל על פניו והחל להתייפח. בקול רועד הוא התחנן לאלוהים, "אבוי, אדון עולם , אתה הורס את כל שארית ישראל כאשר אתה שופך את זעמך על ירושלים?" הוא עשה כל שביכולתו לשכנע את ה' לתת הזדמנות נוספת לאנשי ירושלים לחזור בתשובה.

הקב"ה ענה, "העוול של בית ישראל ויהודה הוא מאוד גדול, האדמה הפכה מלאה שפיכות דמים ו העיר הפך מלא סטיות, כי הם אמרו, 'אלוהים נטש את כדור הארץ, ה' אינו רואה אותנו.' אני לא אחסוך אף אחד, וגם לא יהיה לי רחמים; הנחתי את דרכם על הראש שלהם." הוא אמר ליחזקאל כי לא היה תועלת בתחנונים שלו, כי הוא כבר שפט אותם סופית.

אז מלאך גבריאל הופיע חזרה והוא אמר, "עשיתי את כל זה אתה ציויתה לי אדוני."

הקב"ה אמר לו, "בוא בין גלגלי המרכבה שלי, תחת הסרפים, ותמלא את הידיים שלך עם הגחלים הלוהטים ותזרוק [אותם] על העיר." הסרפים הם מלאכים הנושאים את המרכבה השמימית. גחלים לוהטים האלו היו כדי להרוס את העיר ירושלים בעתיד הקרוב.  ויהי כאשר פיקד על המלאך גבריאל, המלאך נעמד ליד הגלגלים. הסרף הוציא את "ידו", הרים את הגחלים ומסר אותם לידי מלאך גבריאל. גבריאל לקח אותם ונעלם.

בשלב הבא, הרוח הרימה את יחזקאל והביא אותו מול השער המזרחי של בית המקדש. שם, עשרים וחמישה גברים, ובהם ג'זניה בן עזור פלטיה הבן של בניהו בן יהוידע, הנסיכים של אנשים עמדו. הקב"ה אמר, "בן אדם, אלה הם האנשים שעושים עוול, אלה שנותנים עצות רשעות בעיר הזאת. אתה תגיד להם באמצעות השליח לירושלים: כה אמר ה': אני יודע מה אתם חושבים. אתם פוחדים פחד מוות מן האויב הבבלי, ואני אביא את המוות עליכם. למה פניתם לעזרה אל מלך מצרים,? במקום להסתמך עלי? "
הוא אמר ליחזקאל כי שהוא יתן את המנהיגים הללו לידיהם של זרים, הם יבצעו פסקי דין נוראים עליהם. הם יפלו בחרב ליד הגבול של ישראל, שהוא ריבלה, ארץ חמת [אנטיוכיה]. שם צדקיהו, מלך יהודה, יישפט על ידי המלך נבוכדנאצר. שם הוא ישחט את בניו, והוא יוציא את עיניו. ככה הם ידעו כי הקב"ה עשה להם את זה. הקב"ה אמר: חלק מעם ישראל, שהוגלו עם יהויאכין המלך, כמה שנים קודם לכן על ידי הבבלים, ינצלו. למרות שהם הוגלו מיהודה והיו מפוזרים בין האומות, הם יוחזרו לאדמותיהם,  כי הם נשארו צדיקים.  הם נשארו נאמנים להקב"ה בבתי כנסת קטנים שבנו בגלות. הקב"ה ישים להם רוח חדשה  בלב שתהייה יותר כנועה. כך הם ישמרו על החוקים שלו ויבצעו אותם, כדי שיוכלו להיות שובהאנשים של ה'.לגבי אלה אשר לבם הלך לכל תועבה, שנותרו בירושלים, ומי שליבו נדדה לאחר עבודת אלילים, חלק ימותו וחלק יוגלו.

לאחר מכן הרוח הרימה יחזקאל, והחזירה אותו לבבל, לגלות. נדמה היה לו כאילו הקב"ה עכשיו היה לוקח אותו חזרה מירושלים לבבל.

ברגע שהוא התעורר, יחזקאל חזר על הנבואה באזני זקני ישראל. הוא עשה כמיטב יכולתו לשכנע אנשים לחזור לאלוהים.


הריסת בית המקדש הראשון

הנבואה הזאת התגשמה במלואה ובית המקדש הראשון נהרס...
רוב תושבי ירושלים נהרגו או הוגלו. ולמה? כי היו עובדים אלילים. בדיוק כמו רוב האוכלוסייה בישראל כיום.
מה זה אומר? השואה הבאה היא בפתח, והיא תהייה השואה האחרונה...


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה אני קיים בעולם?

תפילה של ראש השנה תש"פ

חמס יורה רקטות על הדרום