על תחיית המתים שאלוהים הבטיח בתנ"ך

יום הזיכרון לחללי צה"ל


מאת: דוד צפניה
by: David Zephaniah

יום הזיכרון היום, ויום עצוב בארץ ישראל. אנשים חושבים על כל החיילים הצעירים והמבוגרים שהקריבו את חייהם למען המדינה האהובה שלהם. יהיה זכרם ברוך. אנחנו אף פעם לא נשכח מה שהם עשו בשבילנו ואנחנו נזכור אותם לפחות פעם בשנה.
המשפחה שלי הגיע לישראל באפריל 1973, בדיוק לפני פרוץ מלחמת יום הכיפורים. רק קיבלנו דירה מעמידר ברחוב השקמה בנצרת עילית, והמלחמה התחילה. במלחמה הזאת הותקפנו מכל החזיתות האפשריות. למרות האובדן הכבד של חיילנו, למרבה הנס, אנחנו נצחנו, והבסנו את אויבנו באופן מוחץ.
אחים ואחיות יקרים, זה אכן היה נס מהשמיים, כי מעולם בהיסטוריה של העולם כזה דבר לא היה ולא נברא. אחרי המלחמה, הפיקוד של צה"ל היגיע לארה"ב לביה"ס הצבאי המפורסם בעולם, כדי לנתח את אירועי המלחמה, לצורך הפקת לקחים ולימודים. אחרי בחינת האינפורמציה, הפיקוד הצבאי בארה"ב אמר: "האירועים שהתרחשו במלחמה הזאת הם בלתי אפשריים לניתוח צבאי. זה היה אל טבעי"...
אני מאמין באמונה שלמה שבעתיד המתים שראועים לכך, יקומו לתחייה, ונזכה לימים טובים. אני מביא לכם פרק מספר נביא יחזקאל.


עצמות יבשים

 "יד אלוהים" הגיעה לנביא יחזקאל שוב, והשתלט עליו באמצע היום.  היד נשא אותו בקוצר נשימה, ויחזקאל עף באוויר לארץ רחוקה. הוא הביא אותו בתוך העמק. יחזקאל לא יודע איפה הוא היה. הוא הבחין כי העמק היה מלא עצמות אדם. הקב"ה אמר לו כי העצמות האלה היו של אנשים משבט אפרים, אשר יצאו מארץ מצרים בטרם עט, ואנשי המדבר של גת הרגו אותם [כפי שמצוין (I) דברי הימים (7:20ff)]. 
ואז, הקב"ה הביא את יחזקאל מסביב לעמק. אבל הוא לא הביא אותו לתוכו [כי לא היה ראוי לנביא לבוא קרוב, ולגעת בעצמות של אנשים מתים]. יחזקאל ראה אלפי עצמות שהיו פזורות על פני השטח של העמק. הם היו כולם מאוד יבשים, כאילו היו שם למשך מאות שנים. 
אחרי זמן מה, ה' שאל אותו; "בן אדם, נראה לך כי העצמות העתיקות האלה יכולות לקום לחיים?" 
יחזקאל ענה בקול רועד, "אדון עולם, רק אתה יודע..."  
ה' אמר, "תנבא על העצמות האלה, ותגיד להם, עצמות יבשות, תשמעו את המילה של אלוהים." "כך אומר אלוהים לעצמות האלה; שימו לב, אני יגרום לנשמה להיכנס לתוככם. ואתם תיחיו! . אשים גידים עליכם, ואני אגרום לבשר לגדול מעל. אני אחסה עור מעל הבשר והנשמה באף שלכם, ואתם תחיו. באותו הזמן אתם תדעו כי אני ה' אלוהיכם."
יחזקאל עשה כפי שה' צווה, ושם התעורר רעש גדול בעמק כשהוא אמר את המילה האחרונה. היה מהומה, העצמות באו יחד, עצם לעצם שלה! העצמות של כל בני האדם, בכל מקום שבו הם היו מפוזרים, היו קופצות, ומתקרבות, כל אחד ליד המקום של החיבור שלו. 
יחזקאל נדהם לראות כי פתאום הגידים גדלו על העצמות. כמה שניות לאחר מכן, בשר הופיע עליהם, וכמה שניות מאוחר יותר עור כיסה אותם מלמעלה. תוך זמן קצר, היו עשרות אלפי אנשים מפוזרים על הקרקע בעמק; עם זאת עדיין לא היה רוח חיים בהם.
"תנבא על הנפש, תנבא בן אדם,' הקב"ה אמר ליחזקאל, "ותגיד לרוח," כה אומר ה': מתוך ארבעת כנפות של העולם תבואי או רוח ותכנסי לתוך הנרצחים האלה שהם יחיו. " בכל מקום שנשמתם הלכה לשוטט, בכל כנפי העולם, הוא נתן פקודה לחזור.   
יחזקאל עשה כפי שה' אמר לו, והרוח נכנסה בתוך האנשים המתים, והם חזרו לחיים. הם פתחו את העיניים שלהם ועמדו על רגליהם. הם היו אלפים רבים. הם נראו מופתעים, ומבולבלים כי הם הבינו מה קרה להם.  
באותו הזמן, הקב"ה אמר יחזקאל, "בן אדם, העצמות האלה הן דוגמה של כל בית ישראל. ישראל בגלות שלהם, אמרו במשך שנים, "העצמות שלנו התייבשו מהצרות; תקוותנו היא אבודה, איזו תקווה נוספת אפשרית לגאולה? "
" לכן, תנבא ותאמר להם, כה אומר אלוהים של היקום, "אני אפתח את הקברים שלכם, ואגרום לכם להגיח מתוך הקברים כאנשים שלי. אני יביא אתכם הביתה אל ארץ ישראל. אני אשים את רוחי בתוככם ותחיו. אז אתם כולכם תדעו כי אני אלוהים, אני אמרתי את זה, ואני אבצע את זה".
מיד לאחר, כשה' סיים לדבר, יחזקאל מצא את עצמו בחזרה בישוב שלו בגלות. 

על הנבואות שבתנ"ך


אני חובב היסטוריה ו אני יודע שרוב שהנבואות מהתנ"ך כבר התגשמו. אין לי שום ספק שגם אלה שעדיין לא התגשמו, עומדות להתגשם. זה כולל את תחיית המתים. מתי זה יקרה? אחרי מלחמת העולם השלישית שיהיה בקרוב.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה אני קיים בעולם?

תפילה של ראש השנה תש"פ

חמס יורה רקטות על הדרום