הנבואות על תחיית המתים בספר דניאל




מאת: דוד צפניה

איך זה התחיל?

זה אחד מסדרות הסיפורים להגיד לכם מה היה התהליך שלי לחזור לשמירת מצוות. הקטע הזה הוא מספר דניאל בתנ"ך. דניאל לא היה נביא, אבל בתנ"ך יש לו מעמד חשוב מאוד.
הוא היה חי בממלכת יהודה בזמן הכיבוש הבבלי. כל זה קרה כשהוא היה רק נער צעיר, לפני כ-2600 שנה. ממלכת בבל הייתה האימפריה הכי גדולה בהיסטוריה של העולם. הם שלטו על מספר עצום של ממלכות [בערך 246]. הנביא ירמיהו, שהיה מנבא באותה תקופה, ניסה לשכנע את מלך יהודה [יוהכים] לחזור בתשובה ולהסתמך על אלוהים, כנגד האויב הבבלי המתקרב. המלך סירב וביקש להמיתו! ירמיהו ניצל ממוות והמשיך לעשות את העבודה שלו בסתר. בסוף שליחי המלך תפסו אותו וזרקו אותו לבור שהיה גזרה של מוות אטי. באירוניה של החיים, נבוחאנצר, מלך האימפריה הבבלית, שחרר אותו אחרי הכיבוש ונתן לו ללכת חופשי...
זאת הייתה תקופה שחורה בהיסטוריה של עם יהודי. עבודת אלילים הייתה ממש מושרשת בהם. עד כדי כך שהממלכה נשברה לשתיים בגלל הסכסוכים הפנימיים. שבט מנשה ואפרים סירבו לקבל מלוכה משבט יהודה ויצרו ממלכה משלהם [ממלכת ישראל] בצפון ואתם הם לקחו את רב השבטים. הסוף של ממלכת ישראל היה עצוב מאוד. 10 שנים לפני הסיפור שלנו היא נכבשה ע"י ממלכת אשור. 10 שבטי ישראל שחיו שם נעלמו ומאז גורלם לא נודע...

נבואות של דניאל

לחזור לסיפור שלנו, הבבלים היגלו את דניאל ושלושת החברים שלו, [חנניה, זכריה, ומישל] לארץ שינר (בבל). בגלל שהילדים האלה היו מאוד פיקחים ויפי תואר, הבבלים קבעו שהם ישרתו את המלך בארמון.
בכל זאת דניאל נשאר חיובי. הוא האמין בתמימות שאלוהים גזר את הגזירות על עם ישראל בצדק. הוא שמר מצוות בשבי כמיטב יכולתו. הוא התפלל לאלוהים כל יום והתחנן אליו לרחמים ולבינה. הוא אפילו סיכן את חייו  וסירב לאכול אוכל לא כשר. עד שהבבלים בסוף נענו לו והרשו לו לאכול אוכל צמחוני.
מה שקרה לאחר מכן היה מדהים! הוא זכה לביקורו של מלאך גבריאל ומלאך מיכאל במשך שנים. המלאכים מסרו לו נבואות במשך הרבה שנים! בתהליך הוא והחברים שלו קיבלו תשומת לב של מלך בבל. הוא קידם אותם למעמד שרים בממלכה. דניאל עצמו התקדם למעמד יועץ אישי של מלך נבוחאנצר, והיה נחשב כשר הכי חשוב באימפריה (מעניין שלמשל, אותו דבר קורה גם כיום, שיהודי הוא היועץ הכי חשוב של נשיא מדינה הכי חשובה בעולם – ארה"ב).
הקטע למטה הוא אחד מהמסרים החשובים שהוא קיבל מהמלאכים, והיא על התקופה לפני אחרית הימים, בזמן מלחמת העולם השלישית, מלחמת גוג ומגוג (שימו לב: השמות גוג ומגוג הם של אנשים שצאצאים שלהם יובילו את המלחמה נגד עם ישראל. הם השורש). דניאל נמצא על ספת הנהר בבבל ומלאך גבריאל בא במעוף לדבר אתו. באמצע הנהר יש דמות נוספת מרחפת מעל המים. הממדים שלו עצומים. זה מלאך מיכאל. אנחנו מתחילים מהקטע המעניין:
מדבר מלאך גבריאל: “באותה תקופה של אחרית הימים, מלאך מיכאל [השר הגדול], שהוא אחראי על עם ישראל, לא יגן עליכם לפני אלוהים ויהיה שקט. זאת תהייה תקופה הכי קשה לעם ישראל מאז קיומו. מלאך מיכאל יהיה שקט כמו אילם, כי הוא ידע שהגיע העת שאלוהים יקים את ההבטחה שלו מלפני הרבה שנים".
"ואז בני ישראל יימלטו מוות, אלה שכתובים בספר [החיים]. והרבה אנשים ששוכבים בעפר (מתים), יקומו לתחייה, חלק לחיים נצחיים (שומרי מצוות), וחלק לחיים נצחיים של גועל נפש וסבל (רשעים).
"ואלה שלמדו תורה ומצוות ולימדו אותם, יחיו כמו כוכבים לנצח! דניאל, תרשום שאנשים ידעו בעתיד.”
ודניאל ראה שעוד שני מלאכים הופיעו, אחד בצד הזה של הנהר והשני בצד השני. אז מלאך גבריאל שאל את המלאך העצום שהיה מרחף מעל לנהר (מלאך מיכאל), “כמה זמן יעבור עד הסוף של העולם הזה [שהוא סוד]?”
דניאל שמע את מלאך מיכאל, [שהרים את שני ידיו לשמיים], ונשבע בחיים של מלך עולם ש-”למועד מועדים וחצי, וככלות הכח של עם ישראל, כל אלה תכלינה (יגמר).”
דניאל לא הבין ושאל, "אדוני, מה פירוש הזמן 'מועד מועדים וחצי'?”
גבריאל ענה: “לך דניאל. זימון אחרית הימים הוא סוד שרק אלוהים יודע"... והוא המשיך, “לקרת הסוף, הדברים יולבנו ויובררו. במשך הזמן, הרבה אנשים ינסו לחשב את הסוף, אבל ייכשלו. בגלל שהסוף ייקח הרבה זמן, הרבה יחשבו שהוא לא מגיע וייבדו תקוה. אבל החכמים [בתורה] יבינו לדעת כשהסוף קרוב".
מלאך גבריאל אמר שמאז שבית המקדש הראשון נהרס, ופסל אליל הוצב בקודש הקדושים כדי לטמא אותו, יהיה XXXX זמן (משהוא לא ברור).
הרבה אנשים עדיין מנסים לחשב את הסוף עד לעצם היום הזה...
אני יודע שהוא קרוב. זאת הסיבה העיקרית שהתחלתי לשמור מצוות!




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה אני קיים בעולם?

תפילה של ראש השנה תש"פ

חמס יורה רקטות על הדרום