העולם על פי צפניה




סיפור של בחור תמים.


מאז הוא זוכר את עצמו דוד היה מאמין בטוב שיש בעולם. אימא ואבא שלו לימדו אותו להיות ישר. אפילו מחשבה לא נכונה גרמה לו להסמיק. הוא גדל במשפחה גאורגית מאוד שמרנית.

הוא היה מוכשר וצמא למידע. הוא קרא הרבה מאוד ספרים על כל מגוון של נושאים, כגון, מדע ואלקטרוניקה, פיזיקה, פסיכולוגיה, סיפורים מעניינים ועוד. הוא היה מצטיין בכל דבר שהוא הלך לעשות.

הוא התחתן בגיל צעיר של 23 כי הוא חשב שמצא אישה כלבבו. בגיל 24 הציעו לו עבודה בארה"ב על חוזה של 3 שנים. הוא היסס באם לנסוע או לאו. אימא שלו הייתה חולה והיא הייתה קשורה אליו.

דוד לא זוכר בדיוק איך זה קרה, אבל לבסוף הוא החליט לנסוע לארה"ב. זה היה בשנת 1985. ייתכן שחלק מהסיבה הייתה אשתו היפה שהתלהבה מהרעיון. יתכן שזה היה החולשה שלו...

למרות שדוד ידע שאימה שלו הייתה מטופלת ע"י אביו והאחים שלו, תחושת אשמה על עזיבת אמו עדיין קיימת אצלו אחרי שכבר עברו הרבה שנים.

כמו שנאמר למעלה דוד היה בחור תמים כשנסע לאמריקה. על פניהם האמריקאים נראו לו כאנשים מתורבתים ונחמדים. העולם החדש והמרתק מאוד משך אותו.

אמריקה הייתה מאוד מעניינת. היא הייתה מאוד גדולה, מאוד "צבעונית", מאוד מרתקת. דוד לא הגיע מוכן לכל זה. יותר מדי אינפורמציה וגירוים היו זורמים לו לראש כל יום.

הוא הכיר הרבה מאוד אנשים חדשים. תתארו לעצמכם שאחרי שהוא גדל בעיר קטנה (זסטפוני) בגאורגיה, ואחרי כן בעיר קטנה בישראל (נצרת עילית), הוא היה חי באזור ניו יורק באמריקה.

הוא האמין בטוב שבאנשים. היו לו שני תכונות בסיסיות שיש אצל כל יהודי טוב. הוא היה רחמן והייתה לו אמונה בסיסית באלוקים ובני אדם (מצפון). אלו התכונות שהמשפחה שלו לימדה אותו.

בגלל התכונות הנ"ל הרבה מאוד אנשים נמשכו לכוון דוד. הם רצו להכיר מיהו הבחור הצעיר האמיץ הזה עם ברק מיוחד בעיניים ועם אנרגיה עצומה. הם גם נמשכו אליו בגלל היושר והתמימות שלו.

מאחר והוא היה גם יפה תואר הרבה בחורות נמשכו אליו ורצו להכיר אותו ולפתות אותו. לדוד היה אופי חזק מאוד אבל מהר מאוד הוא גילה שיש לו חולשה מאוד גדולה כלפי בחורות יפות.

עברו כמה שנים. מאחר שדוד היה מאוד מוכשר ולמד מהר, הוא התחיל להבחין שאצל האמריקאים לא נשארה תמימות. לקח לו שנים להבין שהם כולם (לצערו) היו שחקנים. חלק טובים וחלק לא טובים. כבר לא היו להם רגשות. הוא הכיר הרבה אנשים ללא רחמים וללא טיפת אמונה באלוקים ואדם. האנשים האלו היו שחקנים טובים ולמדו להעמיד פנים.

אחרי שניצלו את תמימותו הרבה פעמים, דוד הבין איפה הוא חי. למשל, בהרבה מקרים הוא היה במסעדות עם אנשים אמידים מאוד. למרות זאת כמעט תמיד הם המציאו סיפור, איך לא לשלם... אנשים ביקשו ממנו עזרה כספית ומעולם לא החזירו ואפילו נעלמו.  הוא לא הצליח למצוא חברים אמתיים. כולם היו מזויפים. הוא אמר לעצמו, "אולי אני אתקרב ליהודים אמריקאים, והם יהיו אנשים יותר טובים". לצערו הוא גילה במשך הזמן שהיהודים באמריקה היו לא אנשים יותר טובים. הוא התבונן שהם פשוט היו הרבה יותר מתוחכמים מהגויים. הם ניסו ללמד את דוד איך לחיות באמריקה...

דוד התחיל לאבד את האמון בבן אדם.. הלב שלו הקשיח מאוד. הוא כבר לא היה אותו אדם שהיגיע מישראל.
שנים עברו מהר מאוד. אמריקה כמעט "בלעה" את דוד. הוא התחיל לאבד אמון בבני אדם. בגלל פיתוים וטעויות שונות, הוא לבסוף התגרש מאשתו. במשך שנים, בתור איש רווק, הוא חווה הרבה הרפתקאות ולמד הרבה דברים. הוא פגש הרבה מאוד אנשים. מאחר שהוא הרוויח טוב הוא היה מרשה לעצמו חיים "טובים" וצעצועים, כגון, מכוניות, בגדים, וכו. הוא היה חי חיים מתירניים.

עברו עוד שנים וההורים שלו נפטרו.  לדוד לא נשארה סיבה לבוא לארץ ישראל הרבה פעמים והוא התחיל לחיות חיים יותר מתירניים, בדיוק כמו הגויים שהוא חי איתם.

הוא היה מבלה כמעט כל יום עם נשים שונות. הוא נכנס להימורים. למרות כל הירידות עדיין היו לו שני התכונות העיקריות שיש לכל יהודי טוב. היה לו לב רחמן והייתה לו קצת אמונה באלוקים ואדם. כל זה בא מהחינוך בבית. זה מה שהבדיל אותו מהאמריקאי מן המין הרגיל.

למרות התכונות האלו, הירידה שלו נמשכה. הוא היה מבזבז כסף ללא הערכה... הוא הפסיד הרבה הזדמנויות עסקיות שבאו דרכו. הוא הפסיק לחשוב על העתיד שלו. הוא חשב שהכסף אף פעם לא יפסיק לזרום.

הוא כיום מאמין שאלוקים אף פעם לא איבד את האימון בו ולכן הוא שלח לו כרש הצלה בדמות בחורה יפה ותמימה שהוא פגש בשנת 2004. היא אשתו הנוכחית. יחד הם כמעט נאבדו ונבלעו באמריקה אבל ברגע האחרון הם נצלו. יחד הם מצאו דרך נכונה לצאת מין המעגל האמריקאי שסופו איבדון לחומריות. 

כיום הם גרים בישראל ויש להם בן מקסים (נתנאל). החיים בישראל לעומת ארה"ב קשים מאוד, אבל דוד מודה לאדון עולם על הקרש שהוא זרק לו. הוא מאמין שהוא וטטיאנה הצילו אחד את השנייה מאבדון מוחלט.

הוא עדיין מאמין שעתיד טוב מחכה להם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה אני קיים בעולם?

תפילה של ראש השנה תש"פ

חמס יורה רקטות על הדרום