מה משמעותו של ספר התנ"ך? בכמה מילים




תנ"ך בכמה מילים.


מאת: דוד צפניה

זה סיכום של ספר תנ"ך בכמה מילים.

כשאלוקים (כן, אלוקים ושום דבר לא אקראי בעולם שלנו) יצר את האדם [וחווה] הוא לא התכוון שהצאצאים של אדם יסבלו כל כך הרבה אלפי שנים (כמו שאנחנו סובלים מכל מיני צרות). הוא קודם רצה להכין אותם לעולם, אבל במקום ללמד אותם את הכל בבד אחד, הוא החליט ללמד אותם איך להיות תמימים. אחרי כן, כשהיו מוכנים, היו לומדים על הרע. אלוקים יודע שזה הדרך הנכונה כדי להתמודד עם העולם ו להתנגד לפיתויים שלו. הוא רצה שהם ילמדו על כל הטוב בעולם כדי שיוכלו להתמודד עם הרוע בעולם, עם עדינות וגישה מבינה. רק אנשים כאלו שיודעים את הטוב יכולים להיות שופטים טובים, בנקאים טובים, בעלי משפחה טובים, וכו. ילד טוב בא ממשפחה טובה!
בשלב הבא אלוקים כל יכול רצה ללמד אותם שהוא יצר גם את הרע בעולם. הוא רצה שהם ידעו על כל סבל אפשרי בעולם. רק כך הם היו לומדים להעריך את החיים ואת הטוב ולהיות אסירי תודה על הדברים הטובים שקורים להם.
כשאלוקים יצר את חווה, הוא יצר אותה יפה יותר, עדינה יותר, צנועה יותר, וכו. הוא יצר אותה מודעת יותר לעצמה ורגישה יותר. כמו כן הוא נטע בתוך אישה אופי חלש יותר, עם נטיעה לפיתוים.
תארו לעצמכם אישה ואיש גרים בגן מושלם, אבל אין מה לעשות ואין עם מי לדבר. רק שתבינו, אדם וחווה דיברו והבינו את כל השפות ושל כל החיות. זאת לא הייתה הבעיה. העניין היה שחיות מאוד משעממות. על מה יש תדבר אתם? יש להם תוכנה מאוד פשוטה שלא מרשה להבין דברים מעניינים ומסובכים.

אלוקים ידע שלחווה אופי חלש יותר (הוא יצר אותה}. הוא שלח אליה נחש מרתק ומעניין להתיידד אתה. הנחש ידע הרבה דברים…
התפקיד של הנחש היה לנסות לפתות אותה (את חווה) לאכול מעץ הדעת ללא רשות הבורא. לא רק שחווה אכלה את הפרי עץ הדעת (הרע) וגם שכנעה את אדם לאכול אותו. פתאום כל האינפורמציה הרעה בעולם "ירד" למוחות שלהם. מאחר שהם עדיין לא סיימו את הלימוד על הטוב ומה הוא מביא בעולם, לא היה להם כלים להבין את הרע שהם פתאום הבינו.

"בסדר ילדים", אמר אלוקים מאוכזב. "אני עדיין אוהב אתכם כי אתם היצירה המיוחדת שלי, אבל אני בכל זאת אצטרך להעניש אתכם. במקום ללמוד את הטוב ולעבור את המבחן של החיים בקלות, אתם בחרתם ללמוד בדרך הקשה. אתם תצטרכו ללמוד את הרוע והשלילי בעולם מהניסיון האישי שלכם. אתם והצאצאים שלהם יחזרו לעולם הרבה פעמים, ובכל אחד מהחיים אתם תחוו על הרוע המסוים בעולם, כגון עניות, מחלות, כאב, מוות, אבדן משפחה, אהבה אבודה, וכו. אלו שישתדלו בכל כוחם, אתן חיים קלים יותר. לאלו שלא ישתדלו, אכביד את ידי עליהם.
אדם היה המום. הוא שאל בקול רועד, "אבא, מתי כל זה ייגמר ומתי נוכל לחזור לחיות אתך?".
אלוקים ענה, "אם רובכם תשתדלו לעמוד בפיתויים אני אחזיר אותם די מהר. לצערי אני כבר יודע שזה לא מה שיקרה."
"מה שיקרה שרובכם לא תעמדו בפיתויים כי אתם לא מוכנים לזה. ילדים טובים האחרונים שיישארו בעולם אחרי הרבה מאוד שנים, יזעקו אלי כל יום, "אבא, אנחנו לא יכולים יותר. תציל אותנו מזה".
"יום אחד כשמצבם יהיה בלתי נסבל, ו כשהזמן יגיע אני ארחם עליכם ואשמע בקולכם ואציל אתכם."

אלוקים דובר רק אמת. הזמן הזה קרוב...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה אני קיים בעולם?

תפילה של ראש השנה תש"פ

חמס יורה רקטות על הדרום