משמעות החיים






למה לא צריך לפחד מנגיף הקורונה ומשמעות החיים בקצרה.

מאת דוד צפניה
כאשר אלוהים (שום דבר לא מקרי בעולמנו) ברא את אדם [ואת חוה] הוא לא התכוון שצאצאיו של אדם יסבלו כל כך הרבה אלפי שנים (שכן אנו סובלים מכל מיני צרות). הוא רצה להכין אותם לעולם המושלם שברא. אבל במקום ללמד אותם הכל בבת אחת, הוא החליט ללמד אותם על כל הדברים הטובים בעולם, כך שהם יהיו תמימים. ואז, כשהיו מוכנים, הם ילמדו על הרוע בעולם [שאלוהים גם ברא]. אלוהים יודע שזאת הדרך הנכונה להתמודד עם העולם ולהתנגד לפיתויים שלו. הוא רצה שילמדו על כל הטוב שבעולם כדי שיוכלו להתמודד עם הרע בעולם, בעדינות ובהבנה. רק אנשים כאלה שיודעים את הטוב, יכולים להיות שופטים טובים, חברים טובים, בנקאים טובים, בני משפחה טובים וכו '. ילד טוב בא ממשפחה טובה.
אז, בשלב הבא, הקב"ה רצה ללמד אותם את הרע שהוא ברא את בעולם. הוא רצה שיידעו על כל סבל אפשרי בעולם ע"י ניסיון אישי. רק אז הם ילמדו להעריך את החיים ואת הטוב ויהיו אסירי תודה על הדברים הטובים שקורים להם.
כאשר אלוהים ברא את חוה, הוא יצר אותה יפה יותר, שברירית יותר, צנועה יותר וכו '. הוא גרם לה להיות מודעת יותר לעצמה ורגישה יותר. הוא גם שתל באישה דמות חלשה יותר שאפשר לפתות אותה בקלות.
דמיין גבר ואישה גרים בגינה מושלמת, אבל אין מה לעשות ואין עם מי לדבר. רק כדי לשים את זה בפרספקטיבה הנכונה, אדם וחוה דיברו והבינו את כל השפות של כל בעלי החיים. זו לא הייתה הבעיה. העניין היה שהחיות היו מאוד משעממות. הם לא ממש מעניינות. יש להם "תכנות" פשוטות מאוד שלא מאפשרת להם להבין דברים מעניינים ומסובכים.
כצעד הבא, אלוהים שלח נחש לחוה. הנחש היה שונה משאר בעלי החיים. הוא היה מעניין וערמומי. הוא ידע דברים רבים. תפקידו של הנחש היה לנסות לפתות אותה (חוה) לאכול מ"עץ הדעת" ללא אישור הבורא. לא רק שחוה אכלה את פרי "עץ הדעת" (הרע), היא גם שכנעה את אדם לאכול אותו. לפתע כל המידע בצד הרשע של העולם "הורד" למוחם. מכיוון שהם עדיין לא סיימו את לימוד הטוב בעולם, לא היו להם כלים להבין את הרוע שהבינו פתאום.
"אוקיי, אני עדיין אוהב אותכם כי אתם היצירה המיוחדת שלי, אבל אני עדיין אצטרך להעניש אותכם." אמר אלוהים שהיה מאוכזב. "תצטרכו ללמוד על העולם בדרך קשה. אתם וצאצאיכם יחזרו לעולם פעמים רבות, ובכל חיים יקבלו את הרוע בעולם, כמו עוני, מחלות, כאבים, מוות, אובדן משפחה, אהבה אבודה וכו '. אלו שינסו לבצע את החוקים שלי יקבלו חיים קלים יותר. אלה שלא יבצעו, יסבלו הרבה יותר. "
.
אדם וחוה היו המומים. ואז אדם שאל בקול רועד, "אבא, סליחה שאיכזבתי אותך (הוא לקח אחריות!) מתי נוכל לחזור אליך?"
אלוהים ענה, "אם רובכם ינסו לעמוד בפיתויים, אחזיר אותכם די מהר. לצערי אני כבר יודע שזה לא מה שיקרה."
מה שיקרה הוא שרובכם תיתפתו כי אתם לא מוכנים לעולם שיצרתי. "הילדים הטובים האחרונים שיישארו מביניכם בעולם, אחרי שנים רבות, יקראו לי כל יום," אבא, אנחנו לא יכולים יותר. כוחותינו כלו, אנא תציל אותנו ".
"יום אחד כאשר מצבכם יהיה כבר בלתי נסבל, וכאשר יגיע העת, ארחם עליכם. באותה עת אשמע את קולכם ואציל אותכם."
זאת אומרת שאם אחד מקבל על עצמו שיש בורא לעולם ושצריך להשתדל לבצע את החוקים שהוא השאיר לנו, אין לו מה לפחד כלל.
אלוהים מדבר רק האמת. הזמן הזה קרוב מאוד ... לחיות לעולמי עולמים עם אבא.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה אני קיים בעולם?

תפילה של ראש השנה תש"פ

חמס יורה רקטות על הדרום