מי צריך לנהל את המדינה, הממשלה או בג"ץ?






?קצת מבולבלים עם הפוליטיקה והבג”ץ
מאת: דוד צפניה


.ההבדל המהותי בין גוש הימין וגוש השמאל הוא איך כל אחד רואה את החיים 
מאחר שרוב הימנים נשענים על האמונה והתורה, הם משתמשים במערכת המשפט הרבה פחות ובמקרים נדירים. מאחר שעדיין נשאר להם קצת אמונה בבני אדם, הם תמיד עושים כמיטב יכולתם לברר את כל הצרות והאי הבנות ביניהם ללא עזרת בית המשפט. הסיבה העמוקה לזאת היא הידיעה הברורה שלהם שבית המשפט לא מתנהל לפי דיני התורה, ולפי התורה אין דין ואין דיין בבית המשפט של היום. במקרים הקיצוניים, הם פונים לבית הדין הרבני.

למרות שמערכת המשפט שלנו במקורה נוסדה על חוקי התורה והוראות של הבורא, במשך השנים היא הושחתה. לתת לכם דוגמה אחת, התורה אוסרת להרשיע אדם על סמך עד אחד! לעומת זאת לבית המשפט אין בעיה עם זה. אפילו יותר גרוע, בתי המשפט בעולם התחילו להרשיע אנשים [לאחרונה], ע”ס עדות נסיבתית, ללא עדים בכלל. זאת רק דוגמה אחת מהרבה דוגמאות. בנוסף, בית המשפט החילוני הוא מאוד מושחת ואין פלא שהרבה אנשים עם אמונה באלוהים לא סומכים עליו. לפי ההערכה של הרבה מומחים ישנם אחוז גדול של אסירים חפי פשע בבתי הסוהר בימינו. גם בענייני כסף וממון בית המשפט של ימינו לא מתחשב בכבוד של בני אדם, ומרשיע אנשים חסרי יכולת וישע. למי שיש כסף לשכור עו”ד טוב בדרך כלל מנצח. זה לא צדק בכלל.

לעומת זאת השמאלנים נשענים כמעט בהחלט על בית המשפט כדי לפתור בעיות ביניהם ותובעים אחד את השני על כל סיבה קטנה מבלי לנסות ולהגיע לפשרה. לשמאלני הממוצע אין בעיה לתבוע את בני משפחה שלו בגלל כסף, מה שהימין כמעט אף פעם לא יעשה. לשמאלני אין אמון בבני אדם. הכל אצלם העמדת פנים. השמאלני הממוצע לא סומך על ההורים שלו, המשפחה שלו והחברים שלו. הוא בודק אותם מאחורי הגב שלהם כל הזמן. הם המציאו את האמירה “תבטח ותבדוק”. זה מצחיק! במציאות או שאתה בוטח, או שאתה בודק. אין באמצע.

בארה”ב השמאלנים יותר “מתקדמים”. הם כבר לא רואים שום הבדל בין שכן שגר לידם הרבה שנים, לבין המסתנן. לא רואים הבדל בין אח לזר, וכו. הם יפי נפש כל עוד לא מדובר על הקרבה עצמית. לצערי עמוק בפנים, הם נחשים ללא רגשות אשמה. אין להם בעיה מצפונית. הסיבה לכך נעוצה בכך שהם גדלים בחברה של משפחה ללא אהבה אמיתית ובחברה של כלב וטלויזיה. המבוגרים לא מקדישים הרבה תשומת לב לילדים שלהם ודואגים הרבה יותר לעצמם. ה- “אני” שלהם הכי חשוב. מאחר שהם גדלו על חומריות, כסף מהווה הדבר הכי חשוב בחיים שלהם.

זאת הסיבה עיקרית שאסור לבג”ץ לשלוט על המדינה שלנו. לכנסת צריכה להיות יותר כח, אחרת אין באמת טעם בממשלה. אם יש רוב מוחלט של חברי כנסת, זה מגוחך לתת לבג”ץ כוח להפיל חוקים. זה מה שקורה היום. אנחנו, היהודים מבינים הרבה יותר מבג”ץ והשמאל כשזה מגיע לנושאים מהותיים וצדק חברתי. באמריקה לנשיא המדינה יש כוח למנות שופטים מחוזיים ושופטי בג”ץ. דבר ראשון שטראמפ עשה אחרי שהוא נכנס לתפקיד, הוא לעבוד על הנושא הזה. תוך 3 שנים הוא מינה 3 שופטים עליונים ועשרות שופטים מחוזיים. כך הוא לקח חלק גדול של השלטון מהשמאלנים.

לפני זמן מה, בצלאל סמוטריץ’ דיבר על “מדינת הלכה”. השמאלנים עשו הרבה רעש וצלצולים. למעשה הוא לא התכוון שהוא רוצה להכריח אנשים חילוניים לחיות בתור דתיים. אף אחד לא ינסה לעשות את זה בימינו. האמונה של בן אדם צריכה לבוא עמוק מבפנים ובימינו אין אחד ש יכול להכריח אותו. הוא התכוון לבית משפט צודק יותר, חברה צודקת יותר, וכו. כמו שאלוהים התכוון, ובלי חוסר צדק חברתי. כיום אנחנו חיים בעולם מאוד מעוות.

לבסוף אני רוצה להגיד לכם שאני גדלתי בבית מסורתי (לא דתי). הייתה לי אמונה מסוימת באלוהים, אבל בצעירותי לא הבנתי את זה. זה לקח לי נסיון חיים והתבוננות להבין שזאת דרך החיים הנכונה ביותר. התהליך לקח לי 25 שנים. כל זה התחיל כשהבנתי שבמסלול הנוכחי העולם לא מתקדם לכיוון הנכון, והחלטתי לעיין בתורה. אז פתאום התחלתי להבין דברים. אני נותן קרדיט לאלוהים שפתח לי את העיניים (רק הוא יכול). כנראה הוא ראה שיש לי עוד “ניצוץ” לתקן את עצמי ועזר לי. תגובות והשאלות שלכם מוזמנות. 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה אני קיים בעולם?

תפילה של ראש השנה תש"פ

חמס יורה רקטות על הדרום